Scheletele ascunse prin birourile şefilor celui mai puternic producător auto european încep să iasă la iveală. Avocaţii Volkswagen susţin că producătorul de componente Robert Bosch GmbH a jucat un rol-cheie în dezvoltarea sistemelor de păcălire a emisiilor.
Strânşi cu uşa de procurorii americani care investighează scandalul Dieselgate din Statele Unite, avocaţii grupului Volkswagen au făcut o declaraţie pe cât de aşteptată, pe atât de surprinzătoare: „Bosch a fost participant activ timp de un deceniu într-o conspiraţie masivă alături de Volkswagen”.
Conform anchetei procurorilor, au fost obţinute dovezi că Bosch a participat atât la dezvoltarea sistemelor de „păcălire” a emisiilor, cât şi la metodele de înşelare a autorităţilor americane de certificare a vehiculelor ascunzând adevăratele funcţii ale echipamentelor din dotarea maşinilor Volkswagen.
„Dispozitivele ingenioase de «păcălire» a emisiilor” din dotarea maşinilor Volkswagen au avut în componenţă soft-uri dezvoltate de Bosch. Acestea erau menite să detecteze când maşina se afla în testele de laborator şi să pună în funcţiune sistemul incriminat. În ciuda evidenţei, Bosch a făcut lobby pentru ca maşinile Volkswagen să fie acceptate de autorităţile americane de control.
Cum Robert Bosch GmbH nu este parte a înţelegerii de plată a compensaţiilor de 15,3 miliarde de dolari plătite de Volkswagen pentru a răscumpăra maşinile implicate în scandalul Dieselgate este posibil ca o nouă acţiune în justiţie să fie demarată. De această dată având ca ţintă producătorul de componente.
Robert Bosch GmbH este cel mai puternic grup mondial din domeniul producţiei de componente auto conform ANE Top 100 Global Suppliers cu vânzări de 44,8 miliarde de dolari. Grupul este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără peste 2.700 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2014, Bosch a înregistrat în România un volum de vânzări de 210 milioane de euro. ietate de distribuţie de scule electrice şi accesorii, termotehnică, sisteme de securitate şi siguranţă şi produse destinate industriei auto, dar şi cu BSH Electrocasnice (din 1999).
În Cluj, Bosch a inaugurat în 2014 un centru de cercetare – dezvoltare şi o unitate de producţie pentru tehnologia auto. Aici, Bosch produce pentru clienţi globali din industria auto unităţi de control pentru asistenţă la condus şi sisteme pentru managmentul consumului de energie.
O unitate de producţie pentru tehnologie liniară şi una pentru tehnologie auto îşi desfăşoară activitatea în Blaj. De asemenea, compania operează în Timişoara un centru care oferă servicii de consultanţă şi de Business Process Outsourcing.
Niciun comentariu:
Write comentarii